Новини


 

    МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У СЗШ І-ІІІ СТ. С. ГРАНІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ, СПРИЧИНЕНОГО КОРОНАВІРУСОМ

     

    У зв’язку із призупиненням навчання у СЗШ І-ІІІ  ступенів  с.  Гранів  з 13 березня  по  03  квітня  2020 року рекомендуємо учителям-предметникам  та  учителям  початкових  класів організувати навчальний процес з використанням технологій дистанційного навчання.

     



    Під час карантину можливо  організувати два режими навчання:  

    1. Живе онлайн-спілкування, коли в призначений час вчитель  організовує відеоконференцію, спілкування в чаті з учнями. 

    2. Віддалене навчання, розтягнуте в часі, коли використовуючи певні цифрові інструменти, вчитель створює платформу для самостійного навчання учнів.

    При організації віддаленого навчання бажано провести вступний інструктаж, в ході якого пояснити учням, як працювати віддалено, як використовувати ті чи інші освітні ресурси. Крім вступних інструкцій, можуть бути поточні інструкції перед початком вивчення тієї чи іншої теми, або введення нового цифрового інструменту, нових освітніх ресурсів.   

    Рекомендуємо також  проведення  онлайн-уроків, групової роботи над проєктами, над спільним вирішенням поставлених навчальних завдань.   

    ЯК ЕФЕКТИВНО ПРОВЕСТИ ОНЛАЙН-УРОКИ ТА

    ПІДГОТУВАТИ   ІНСТРУКЦІЇ ДЛЯ УЧНІВ

    1. Якщо ви збираєтеся використовувати інструменти для організації  відеоконференцій та подання інтерактивних уроків, інструкцій, як можна частіше і довше використовуйте веб-камеру. Так, ваші учні можуть відійти від своїх комп'ютерів, поки ви проводите свій онлайн-урок, але вони менше будуть нудьгувати, якщо принаймні будуть бачити ваше обличчя, а не тільки використовуваний вами режим демонстрації екрану.      

    2. Обов'язково зверніть увагу на налаштування веб-камери. Підніміть її на рівень очей або трохи вище. Учні повинні бачити ваші очі, а не голову, втупившись в клавіатуру. Саме тоді створюється ефект присутності.       

    3. Не забувайте, що ваші живі уроки з організацією діалогу, з великою кількістю невеликих питань, з роботою мікрогруп, не підійдуть в умовах відеоконференції. У такому онлайн-середовищі ви не маєте переваги живого спілкування «очі в очі». Регламент спілкування повинен бути жорстким і обмеженим невеликою кількістю ваших запитань. Питання повинні бути лаконічними. Одні можуть бути спрямовані на те, щоб переконатися в присутності ваших учнів, інші – спрямовані на отримання зворотного зв'язку на поставлене вами навчальне завдання чи проблему. Але це питання-завдання повинно бути максимально коротким. І відповідей від учнів ви повинні чекати не розмитих і коротких за часом. 

    4. Заохочуйте учнів задавати питання. Виділіть їм для цього спеціальний час. Наприклад, оголосіть, що робите 5-10-ти хвилинну паузу , під час якої учні могли б записати своє питання в чаті або в невеликому відео зверненні.     

    5. Обов'язково передбачте можливі технічні труднощі в ваших відеосеансах.  Найчастіше такі проблеми виникають не у вас, а у ваших учнів. Як правило, ви наважуєтеся на відеоконференцію, якщо у вас все в порядку.  Заздалегідь перевірте можливості відеоспілкування. Наприклад, використовуйте два комп'ютера або попрацюйте   з кимось зі своїх колег, щоб перевірити перспективу учнів, як вони побачать те, що ви їм пропонуєте.                                                                                                                                     Перевірте також умови роботи в режимі комп'ютер-планшет, комп'ютер-смартфон, перш ніж приступити до онлайн-спілкування з вашим класом. Коли ви протестуєте себе в ролі учня, ви можете заздалегідь врахувати, що необхідно спростити, або побачите, які проблеми можуть виникнути у школярів і що необхідно для оперативного усунення неполадок.                

    6. Якщо у вас немає стійкого і швидкого підключення до інтернету, з'ясуйте, в який час швидкість інтернет-з'єднання найбільш висока. Призначайте відеоконференцію на цей час, якщо, звичайно, воно влаштує і вас, і ваших учнів.   

    ЯК ПОДАТИ ЗАПИСАНІ ВІДЕОУРОКИ ТА ІНСТРУКЦІЇ

    1. Прагніть до створення коротких і дидактично продуманих   відеороликів.  Два п'ятихвилинних відео будуть переглянуті учнями з набагато більшою ймовірністю і корисністю, ніж одне десятихвилинне.             

    2. Використовуйте режим демонстрації екрану. Простий спосіб створити відеоурок – це записати показ ваших слайдів. Але не забувайте, що це досить швидкий спосіб втомити ваших учнів, якщо ви не тримаєте екран активним. Слайди повинні бути рухомими. Додайте більше переходів і анімацій, використовуйте курсор миші або режим малювання, щоб виділити, підкреслити щось важливе на слайді. 

    ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ОНЛАЙН-УРОКІВ                                             ТА ІНСТРУКТАЖІВ

    1.       У відповідь на поширення нових епідемічних загроз, кампанія Google розширила можливості безкоштовного використання Hangouts  Meet  for   Google  Suite  for Education. Тепер ви можете залучити до 250 чоловік для участі у відеоконференції. Ви також можете записати свій відеоурок, зберегти його на Google Диску,  а потім поділитися ним через Google Клас (Classroom). 

    Переваги Google Класу:

    ·          Легке налаштування. Вчителі можуть додавати учнів до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин. Створення Клас Google Classroomінструкція, відео.

    ·           Економія часу. Створювати, перевіряти й оцінювати завдання в електронній службі швидше та зручніше, ніж на папері.

    ·           Зручна організація. Завдання доступні учням у відповідному розділі, а матеріали курсу (документи, фото, відео тощо) автоматично додаються в папки на Google Диску.

    ·           Швидка комунікація. Вчителі можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а учні – ділитися один з одним ресурсами та відповідати на запитання в стрічці курсу.

    ·           Доступність і безпека. Як і всі сервіси пакета Google Suite for Education, Клас не містить реклами, не використовує вміст і дані учнів для рекламних цілей та надається безкоштовно.

    Дозволи:

    -              доступ до камери: потрібен, щоб у Класі можна було публікувати фото й відео, зроблені за допомогою камери;

    -              доступ до пам’яті: потрібен, щоб до дописів у Класі можна було долучати фотографії, відео та локальні файли. Також він потрібнен для офлайн-доступу;

    -              доступ до облікових записів: потрібен, щоб можна було вибирати, який обліковий запис використовувати в Класі.    

    2.           Компанія Microsoft також відреагувала на поширення  коронавіруса ,

    збільшивши доступність Microsoft Teams.   

    3. Якщо Google Hangouts Meet або Microsoft Teams недоступні для вас, ви можете розглянути можливість використання Zoom. Цей популярний серед вчителів додаток пропонує новий безкоштовний план, в якому ви можете вести пряму трансляцію для 100 чоловік одночасно. Zoom буде записувати вашу відеоконференцію, і ви можете зберегти її на своєму комп'ютері, щоб розіслати тим учням, які з якихось причин пропустили онлайн-урок.              

    4. Використовуйте для проведення онлайн-уроків онлайн-дошки. Серед великої кількості подібних інструментів, найбільшу увагу привертає популярний серед вчителів Padlet , який в останні роки значно розширив свій функціонал.   

    ОРГАНІЗАЦІЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

    Безумовно, режиму онлайн-уроків вкрай недостатньо для віддаленого навчання. В силу різних здібностей і особистих психологічних якостей, ми не забезпечимо результативність такої форми навчання.

    Учень повинен мати можливість у властивому для себе темпі самостійно працювати з освітніми ресурсами, підготовленими, викладеними або рекомендованими вчителем. 

    ОРГАНІЗАЦІЯ ВІРТУАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА

    Платформами для онлайн-навчання в такому випадку можуть служити:  

    ·       спеціальні віртуальні навчальні середовища ( Moodle і його аналоги) 

    ·       освітні  онлайн-платформи  Prometheus,  EdEra, Coursera, ВУМ.                      

    ·       учительські сайти. 

     Використання або створення учителем авторської онлайн-платформи має забезпечити ефективність і привабливість навчання. І в такому режимі теж необхідно забезпечити постійний зворотний зв'язок. Заплануйте для себе регулярність моніторингу, аналізу та корекції роботи учнів на платформі.          

     

    ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО  НАВЧАННЯ  З  ВИКОРИСТАННЯМ  ШКІЛЬНОГО  ВЕБ-САЙТУ

       Безперечно,  учням буде  зручно,  якщо  вони  будуть  мати  всі  матеріали  для  дистанційного  навчання  на  одному  ресурсі.  Тому  рекомендуємо  для  цього  використовувати  шкільний  веб-сайт.  Якщо  ви  вирішили  скористатися  саме  нашим  шкільним  сайтом,  то  алгоритм  роботи  має  бути  наступним: 

    1.      Підібрати  матеріал  для  одного  уроку  чи  однієї  теми – теоретичний  матеріал,  посилання  на  презентацію  чи  відео  на  зовнішньому  ресурсі,  посилання  на  власну  презентацію,  відео,  які  завантажені  на  Google-диск  тощо.

    2.     Все  це  відправити  ОДНИМ  ОКРЕМИМ  листом  на  адресу  школи  granivsch@gmail.com

    3.     Не  забудьте  вказати  учням,  які  параграфи  в  підручнику  вони  мають  опрацювати  та  які  завдання  виконати  (ці  дані  теж  вказати  в  цьому  ж   листі),  а  також  куди  вам  відправити  виконані  завдання.  Можна  скористатись  Google-формами.

    4.     Після  отримання  листа  адміністратор  сайту  Байда  Р. П.  розмістить  ваші  матеріали  на  сайті  школи  у  вкладці  Дистанційне  навчання.

    5.     Повідомте  ваших  учнів  про  те,  що  вони  можуть  ознайомитися  з  матеріалами  уроку  на  сайті  школи  http://grn.gnedu.vn.ua/   розділ  Дистанційне  навчання/  назва  предмету 

    Бажаємо  Вам  успіху  та  вдячних  учнів!         

     



    17.03.2020 | Aдмін

    Вернутись назад